App

Vejledning til app

Har du problemer med at logge på vores app, oprette dig som bruger eller se dit forbrug, så kan du måske finde løsningen her på siden

Problemer med oprettelse af bruger

Jeg modtager ingen bekræftelsesmail - hvad gør jeg?

Se i dit mailprogram under uønsket post eller spam. Ofte sker det, at bekræftelsesmailen opfattes som uønsket mail af dit mailprogram og havner i uønsket post eller spam.

Er du sikker på, at du har tastet din mailadresse rigtigt? Forkert mailadresse eller ”slåfejl” medfører, at du ikke kan modtage mailen.

Linket i bekræftelsesmailen virker ikke - hvad gør jeg?

Linket i mailen, som du modtager, betragtes af nogle mailprogrammer som farligt og virker derfor ikke, når du trykker på linket.

Løsningen er, at du markerer linket i mailen og trykker med højre musetast, vælger kopier link og indsætter linket i en webbrowser. En webbrowser er det program, du normalt bruger, når du skal bruge internettet. En webbrowser kan være Google Chrome, Microsoft Edge, Firefox eller Safari.

Problemer med at logge på

Jeg kan ikke logge på appen med min Android telefon - hvad gør jeg?

Kan du ikke logge på appen med MitID med din Android telefon, kan du løse problemet ved at vælge Google Chrome som din standardbrowser.

Du vælger standard webbrowser på denne måde:

  1. Åbn indstillinger på din Android telefon
  2. Tryk på Apps
  3. Tryk på Standardapps under ”Generelt”
  4. Tryk på Browserapp og vælg Chrome

 

Når du har valgt Chrome som standardbrowser, skal du gøre følgende:

  1. Luk appen helt ned
  2. Genstart telefonen
  3. Åbn appen igen
  4. Når du har godkendt med MitID, skal du gå tilbage til appen. Her vil der komme en drop down ned fra toppen af skærmen:

Denne skal godkendes.

Logge på med min Android telefon kører i ring - hvad gør jeg?

Når du logger på med MitID, så har du på en Android telefon kun 3-4 sekunder til at skifte fra MitID til vores App. Med andre ord, så skal du være hurtig til at skifte fra MitID og tilbage til vores App. Er du ikke hurtig nok, så oplever du, at du kører i ring og starter forfra.

Internetbrowseren åbner ikke eller melder fejl - hvad gør jeg?

Tjek om du har pop-up blocker aktiveret. Det medfører, at internetbrowseren ikke åbner eller melder fejl, når du forsøger at logge ind. Du kan se, hvordan du fjerner den herunder.

Problemer med visning af forbrug

Jeg kan kun se mit el-forbrug men ikke mit varmeforbrug - hvad gør jeg?

En del kunder har ét kundenummer til el og ét kundenummer til varme. Hvis du opretter dig i appen med kundenummer til el, så kan du ikke se dit varmeforbrug. Løsningen er derfor, at du opretter dig med kundenummeret til varme.

Jeg får en fejlbesked med "Ingen forbindelse" - hvad gør jeg?

Fejlen kan skyldes et hukommelsesproblem. Det kan du løse på følgende måde:

  • Gå tilbage til grundmenuen i appen. Dette gøres ved at trykke på venstre pil ud for adressen øverst i appen, indtil du ser tre vandrette streger.
  • Tryk på de tre streger > vælg "Indstillinger" > tryk på "Log ud" i cirka 6 sekunder, indtil du ser et billede, hvor der står "Cache slettet".
  • Tryk på "OK" > tryk kort på "Log ud". Nu vælger du "Ja" til at logge ud.
  • Log nu ind igen. Nu skulle det være muligt at hente forbrug igen.

Hvis der skulle opstå andre problemer, eller hvis ovenstående ikke hjælper, er du velkommen til at kontakte vores kundecenter på telefon 65 47 30 00 eller skrive til kontakt@fjernvarmefyn.dk.